Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Utforsk nye Volkswagen Golf

Mål

Golf 7 har nytt utseende både utvendig og innvendig. I tillegg til å være vakker å se på er den oppgradert med et utall innovasjoner. Oppgaven var å fortelle alt det nye og skaffe forhandlerne prøvekjøringer.

Beskrivelse

Fremfor å lage en kampanjeside lot vi Norge utforske Golf 7 i et banner.

Vi 3d modellerte bilen og programmerte hver bokstav på tastaturet til å trigge en unik animasjon. Tanken var at dette ville skape nysgjerrighet - "hva skjer hvis jeg trykker på Ø?". Blir du nysgjerrig bruker du tid. Bruker du tid, forelsker du deg. Forelsker du deg bestiller du prøvekjøring. Sa folk.

Banneret var på VG, Dagbladet og Nettavisen. Det ble også laget egen facebook-app og mobilversjon av banneret der du kunne ta på bilen fremfor å bruke tastaturet.

Effekt

290 000 aktiverte annonsen.
I snitt så de 19 filmsnuter hver.

200 bestilte prøvekjøring rett i banneret.
Hver 5 prøvekjøring fører normalt til salg.
Det er 40 biler, det!

Juryens begrunnelse

VW med TRY/APT tok med seg tredjeplassen for nye Golf 7 banner.

Golf 7 har nytt utseende både utvendig og innvendig. I tillegg til å være vakker å se på er den oppgradert med et utall innovasjoner. Oppgaven var å fortelle alt det nye og skaffe forhandlerne prøvekjøringer. Fremfor å lage en kampanjeside lot TRY/APT folk i Norge utforske en 3d modellerte versjon av bilen i et banner.

“Det er lenge siden bannere hadde vært så gøy” åpnes det opp med i juryen – som også synes dette var en inspirernde og fin banner. “Faktisk mye bedre enn vanlige annonser” ble det uttalt. Og veldig bra at man her, etter å ha utforsket endel, har mulighet til å bestille prøvekjøring direkte i bannere. Den treffer godt på nysgjerrighet, har en fin relevanse samt gøyal å utforske.

“Bilen ser neste bedre ut enn den gjør i virkligheten. Utrolig bra gjennomført. En banner man rett og slett brukte mye tid på” avslutter juryleder Jan Finnesand.

Andre involverte

Design: Martin Klausen
Flash: Thomas Nordahl og Edmundo Navasca Cruz
HTML: Marius Nohr
3D: Christian Lundvall og Eirik Huse
Tekstforfattere: Anders Holm & Sebastian Prestø
Prosjektleder: Annette Werner
Konsulent: Ole Hustad

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012