Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Mikrokonserten

Mål

KLP var en av sponsorene til TV2-programmet «Hver gang vi møtes». De ønsket å utnytte sponsoratet til å skape oppmerksomhet og positive assosiasjoner til merket.

KLPs kunder er i hovedsak norske kommuner, og de ansatte som har sin tjenestepensjon gjennom kommunen og KLP. De har derfor ikke noe mål om å tiltrekke seg nye kunder, da rekruttering foregår på kommunenivå, ikke personnivå.

Målet med aktiviteten, utover det å skape oppmerksomhet, er derfor å innhente samtykke til elektronisk kommunikasjon med de som allerede er kunder.

Beskrivelse

KLP gir sine kunder muligheten til å vinne en eksklusiv mikrokonsert med en av artistene fra «Hver gang vi møtes» - hjemme i sin egen stue. Pensjonssparing generelt handler om å skape trygghet for dagene som kommer, og dette er også KLPs payoff. For å delta i konkurransen måtte man derfor beskrive sine ønsker og drømmer for dagene som kommer. I tillegg måtte man samtykke til at KLP kunne sende relevante nyheter og tilbud på epost.

Kampanjen kommuniseres på KLPs egne nettsider, på programsidene til «Hver gang vi møtes», og på radio.

Effekt

Aktiviteten har nettopp startet, og det er derfor vanskelig å si noe om effekten ennå, utover at det kommer en jevn strøm av bidrag inn. Med tanke på den relativt høye terskelen for å delta (man må samtykke til elektronisk kommunikasjon, skrive en begrunnelse samt levere fra seg personlig informasjon) og det faktum at kun de som er kunder i KLP kan delta, så er tallene på deltakere tilfredsstillende så langt.

Andre involverte

Dinamo:
Mattis Bentzen
Morten Andresen
Anita Engen Hjelset

Good Morning
Eirik Fjellaksel
Fredrik Vallgren
Christian Østman
Robert Bue

Lyd:
Plan8

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012