Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

IKEA PRESENTERER UPPLEVA - DU BESTEMMER HVORDAN

Mål

Å lansere medieløsningen UPPLEVA i Norge med en digital kampanje.

Video

Beskrivelse

IKEAs filosofi er at hver og en av oss vet best selv hvordan å innrede vårt eget hjem. Du velger og tilpasser etter egne behov. Dette gjelder i høyeste grad også verdensnyheten UPPLEVA. TV, lyd og møbel, alt i ett. UPPLEVA er en fleksibel løsning som kan tilpasses enhver stue. Vi bestemte oss for å lage en kampanje i samme ånd. En kampanje som lot deg velge selv hvordan du ville at produktet skulle presenteres. En kampanje der du bestemte hva slags reklame du ville ha. En alt-i-ett-bannerkampanje.

Effekt

Resultater sålangt: Etter 350.000 treff, 30.000 filmvisninger, 3500 powerpoints, 249 telefakser osv, ligger Norge som nummer tre på den globale salgstoppen.

Juryens begrunnelse

Kort sagt en kampanje som lar deg oppleve IKEA's nye produkt UPPLEVA på (utrolig) mange forskjellige måter, akkurat som selve produktet lar deg få TV- og lydopplevelsen i din egen stue akkurat som du selv vil. I et banner kunne du velge å la barn fortelle om produktet(og litt av hvert annet), du kunne få en telefax eller et håndskrevet brev med produktdetaljene, eller få tilsendt en flashmob som viser produktet. Eller hva med å laste ned en Powerpoint om UPPLEVA? Muligheten er tilsynelatende uendelige, og juryen lar seg imponere av IKEA som nok en gang tråkker opp alternative stier.

Andre involverte

Kreatører: Hans Martin Rønneseth og André Koot
Design/Video: Stina Norgren, Arnar Halldorsson, Sverrir Brynjolfsson, Elisabeth Limi, Nicklas Hellborg
Prosjektleder: Hanne Grobstok
Web-produsent: Christoffer Lorang Dahl
Konsulent: Kristian Kristiansen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012