Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Equipped for Epic Moments

Mål

GORE-TEX® og Anton Sport ønsket å øke interessen for nye produkter før vintersesongen 2012-13 hadde startet, uten å måtte lokke med pris. Oppgaven var å vekke vinterfølelsen i ski- og friluftsinteresserte, slik at vi fikk de tidligere inn i butikkene for å handle fra det nye vintersortimentet.

Beskrivelse

Vi ville gi målgruppen en manifestasjon av deres egne opplevelser.

Folk lastet opp foto og beskrivelser av sine sterkeste vinterminner. Våre illustratører tolket hvert foto og skapte unike tegninger – med trolsk inspirasjon fra Kittelsen og Doré – slik at det eventyrlige i hver opplevelse ble forsterket. Håndtegnede illustrasjoner ble trykket på lerret og sendt ut til hver enkelt deltaker. På nettsidene kunne man i tillegg dele ferdige tegninger i galleriet og lese mer om produktene.

Tegningene ble gitt som belønning til kundene som var tidligst ute med å kjøpe GORE-TEX® i butikk. I tillegg kjørte vi en åpen konkurranse med skinettstedet friflyt.no som inndriver. Vi gav mottakerne et sosialt objekt basert på sine egne opplevelser, som de med glede spredde videre og delte med andre. Slik kom enda flere tidligere til butikken for å kjøpe utstyr til sesongen

Filmen introduserte kampanjen på nett, på skjermer i butikkene, og i kortversjon på kino. Den vekket vinterfølelsen og introduserte kampanjen med hjelp av to kjente profiler i målgruppen.

Kampanjen skilte seg ut gjennom personlig tilpasning og et nytt visuelt uttrykk i sportskategorien – hvor fokus har ligget på partivarer og billige priser.


CASESTUDY: http://stumtjener.no/epicmoments/

Kampanjeside: http://epic.antonsport.no

Effekt

Salg av GORE-TEX® holdt seg stabilt, til tross for at sportsbransjen har opplevd en nedadgående trend.

Totalt antall unike tegninger: 300
Totalt antall film views: 24 762 (ingen media-spend, kinotall kommer i tillegg)

Kampanjeside tall:
Antall unike besøkende: 15 138
Gjennomsnittlig besøkstid: 03.28 min
Pageviews: 51 843
PR: Fri Flyt, Kreativt Forum, Sportbransjen.

Juryens begrunnelse

Anorak tar ti poeng for en vakker, stilsikker og smart kampanje laget for GORE-TEX® og Anton Sport. Kampanjen «Equipped for Epic Moments» hadde som mål å vekke vinterfølelsen i ski-interesserte nordmenn, allerede før vinteren var i gang. Ideén var ganske enkelt å vekke tidligere vinterminner til live, ved hjelp av illustrasjon. Brukerne kunne laste opp bilder av sine beste vinterminner og få de tegnet av proffe illustratører.

Juryen lar seg spesielt imponere av måten kampanjen involverte de ansatte i Anton Sport ved å stille ut deres egne illustrerte bilder i butikkene.

Andre involverte

Anorak: Gaute Skåre, Ingar Haug Steinholt, Eirik Johansen, Jens Petter Aarhus, Nicklas Bohman og Ina Egelandsdal

Film produsert av Tangrystan

Nettside produsert av Notch

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012