Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Deli de Luca på telefonen

Mål

Å utvikle en app som bidrar til økt kundelojaltiet og trekker folk til butikkene uten at Deli måtte investere i en kampanje.

Å erstatte papir-rabattkort kundene ikke klarte å holde rede på.

Å stå ut fra andre rabattkort-tilbydere.

...og ikke minst sørge for at kundene rekrutterer sine venner til å bli kunder av Deli de Luca.

Video

Beskrivelse

Vi samlet alle de populære klippekortene til Deli de Luca i en digital lommebok.

Gjennom å være 100% integrert med kassasystemet har vi til envher tid kontroll på alle brukerne og hva de har av bonusprodukter. Det ble installert scannere i butikkene som også fungerer på glossy skjermer slik at de butikkansatte skulle slippe å skrive inn manuelle koder, slik er tilfelle på en stor andel av slike apper.

Man kan installere et eget pass for Deli de Luca i Passbook, og vil da få raskere tilgang til å registrere klipp i nærheten av en Deli. Deli-kortet dukker automatisk opp på låseskjermen når du kommer i nærheten av en Delibutikk.

Vi gav så brukerne mulighet til å dele gratis- og bonusprodukter med sine venner. Dette gjorde vi gjennom en SMS løsning slik at alle med en mobiltelefon kunne få en gave. Dette for få flere kunder i butikk, og flere nedlastinger av Appen.

(iPhone Appen ble lansert i månedskiftet frebruar/mars, mens Android-versjonen av Appen ble lansert i juni 2013.)

Effekt

#1 i App Store innen Mat og drikke

Ca 20.000 nedlastninger

Produktleverandører kjøper seg inn i løsningen for å selge egne produkter.

Andre involverte

Sverre Midtun, Håkon Fretheim, Eiliv Gunleiksrud, Almir Busevac, Rune Sandnes, Lindbak og Value Codes

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012