Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

JoyDay

Mål

Mondelez International i Norge arrangerte JoyDay for første gang 8. juni 2013. Vår oppgave var å bringe frem smilet, spre ekte glede og skape oppmerksomhet rundt dagen. Det ble gjort gjennom fire ulike overraskende og morsomme stunts på offentlige plasser. Målet med årets kampanje er å skape grobunn til en tradisjon som folk ønsker å delta på og gleder seg til.

Video

Beskrivelse

Mondelez har i år etablert JoyDay og Oslo var et av de stedene som ble valgt ut til å få sin JoyDay. Vår utfordring var å skape noe som bringer frem smilet, sprer ekte glede og skape oppmerksomhet rundt dagen.

Vår ide var å skape en dag for public stunt scenen i Norge. Etter at Mondelez kjøpte denne tanken, inviterte vi ulike kreative miljøer i Norge til å komme med ideer til public stunts. På kun to uker fikk vi inn nærmere 30 forskjellige forslag. Fire av disse ble gjennomført, filmet og ligger nå ute på joyday.no og youtube.com/JoyDayNorway til glede for alle som ikke fikk oppleve stuntene i levende live.

For å spre informasjon om konseptet laget vi en kampanjeside. På joyday.no kan du se bilder og filmer av alle de fire stuntene som ble gjennomført i år:

• Kaninene tilbake på Gressholmen
• Parkeringshjelpen
• Hverdagsprisen
• T-banemusikal

Du kan også lese om personene bak de ulike stuntene og få informasjon om hvordan du kan delta på neste års JoyDay.

Målet er å gjøre dette til en tradisjon. Allerede nå oppfordrer vi folk til å bidra med sine ideer på joyday.no og være med på å skape noe større og enda bedre neste år.

Nettside: joyday.no
Mobilside: joyday.no
Youtubeside: /JoyDayNorway

Effekt

Resultater etter 3 uker:

• Over 20 000 visninger på youtube uten media-spend (Visning på kreativt forum, dbtv.no, facebook, og diverse blogger kommer i tillegg).
• Omtale og visning av Parkeringshjelpen på Dagbladet TV (dbtv.no)
• Omtale i Ditt Oslo/Aftenposten (Kaninene tilbake på Gressholmen)
• Omtale verden over på flere titalls blogger
• Stor entusiasme internt i Mondelez Norge, og filmene har blitt postet på alle Mondelez ulike facebooksider
• Konseptet har også blitt svært godt mottatt av Mondelez internasjonalt og kan fra neste år bli gjennomført i hele Europa.

Andre involverte

Knut Sverre
Rådgiver

Katarina Jonsson
Prosjektleder

Hans Jørgen Wærner
Grafisk design

Fred Hauge
Kreatør

Jørgen van Santen
Kreatør

Frank Nystuen
Kreatør/Regissør

Kalle Meidell
Regissør/Produsent

Kristoffer Nesvik
Produksjonsleder

Andre involverte:

Cannibal Casting

Nina Skotte
Ansvarlig hos kunde

Expect Films
Filmfoto/klipp/lyd

Mathilde Johnsen
Fotograf

Thomas Haugersveen
Fotograf

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012