Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

15 seconds on air

Mål

Gjøre Øvingshotellet mer kjent i en snever målgruppe - band som trenger øvingslokale i Oslo!

Video

Beskrivelse

Øvingshotellet er 48 fullt utstyrte øvingsrom av ulik størrelse i hjertet av Oslo.

15secondsonair er et prosjekt som skal kaste glans på Øvingshotellet og folka som øver der.

Ideen: jingler for Øvingshotellet laget av band som trenger å øve. Alle genre, alle ferdighetsnivåer, alle instrumenter. Hver jingle blir sendt på ROX FM og månedlige vinnerne blir tildelt gratis øvingstid pluss en av deres sanger spilt på lufta.

På kampanjenettsiden kan man enten laste opp en jingle eller spille inn direkte i browseren. Bidraget publiseres automatisk, og alle jingler blir spilt på ROX.

Resultatet er en pågående kampanje overtatt av bandene selv, som både på lufta og på nettet får frem navnet og personligheten til Øvingshotellet. Og sist men ikke minst: at bandene får sine 15secondsonair.

Effekt

Pågående kampanje.

Juryens begrunnelse

- Her har Saatchi & Saatchi truffet godt på innsikt og klart å lage en befriende enkel kampanjeside. Det er aldri noe tvil om hva man ønsker at brukeren skal foreta seg. Ingen unødvendige menyer – bare ren funksjonalitet. Ideen passer Øvingshotellet godt, og at jingelen bare er 15 sekunder gjør lista lav for deltagerne. Litt trekk for at det kun er 14 bidrag registrert til tross for dekning på radio

Andre involverte

Snorre Martinsen
Øyvind Waage
Rune Sandnes
Almir Busevac
Joe Langdon
Linus Hjellström
Eiliv Gunleiksrud
Håkon Fretheim
Christopher Køltzow
Sverre Midttun
Mats Onsum
Anna Berg Gjendem
Kristoffer Damskau

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012