Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Alpinfamilien

Mål

Lanseringskampanje for Telenors nye abonnement U21. Abonnementet har en god håndfull forutsetninger som måtte kommuniseres: Du må være under 21 år, du må være en del av frifamilie og det er 3 forskjellige størrelser å velge mellom. Kunden ville også benytte anledningen til å fortelle om sitt sponsorat av alpinlandslaget.

Video

Beskrivelse

Selv om alle elsker reklame med kjendiser som anbefaler produkter de aldri har prøvd, ønsket vi å se om vi kunne gi det hele en litt mindre selvhøytidelig vri.

Alpingutta reiser og bor sammen store deler av året og blir som en litt rar familie. I tillegg er Henrik Kristoffersen under 21 år og kunne hatt abonnementet. Med bakgrunn i denne innsikten lot vi oss inspirere av internettfenomenet awkward family photos. Digital kommunikasjon trenger ikke bare være kode og piksler. Alle bildene ble skutt på god, gammeldags film så dette er kanskje Norges mest analoge digitalkampanje?

For å få mer innhold til bruk i sosiale medier, youtube og andre digitale flater filmet vi også hele fotoshooten.

Kunden likte idéen så godt at det som begynte som en webbannerbrief til slutt også omfattet digital-tv, behind the scenes dokumentar og diverse utendørs.

Effekt

Kampanjen sørget for en salgsøkning på 79% og har fått omtale i flere av norges største medier. Filmene har til sammen mer enn 200 000 views på youtube og to av filmene leverer også en ekstremt høy view rate på henholdsvis 42%/52%. Snitt view rate på YT er 15%.

Andre involverte

Trond Sandø - Konsulent
Ulla Hennum Birkrem - Prosjektleder
Thea Charlotte Emanuelsen - Art Director
Aleksander Erichsen - Art Director
Dan Westin - Designer
Joacim Sjöberg - Designer
Jørgen Ødegaarden - Designer
Eirik Huse - Motion
Morten Borgestad - Fotograf
Astrid Maria Sætren - Set-designer
Christina Ledang - Stylist
Eirik Thorsen - Hårstylist

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012