Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Europeisk lanseringskampanje for Volkswagen Golf Stasjonsvogn

Mål

Lanseringskampanje for den nye Golf Stasjonsvogn

Beskrivelse

Try/Apt har i samarbeid med Volkswagen Norge og Volkswagen i Tyskland utviklet en nettkampanje for Volkswagen Golf stasjonsvogn. Nettkampanjen er en del av en større kampanje der tv, radio og print oppfordrer til å ?se hele historien? på volkswagen.no

Oppgaven var å posisjonere bilen mot en litt yngre målgruppe enn den tradisjonelle stasjonsvognsjåføren. Til å løse oppgaven fikk skotten Danny MacAskill hovedrollen, kjent for sine ekstreme sykkelkunnskaper. Danny gjør alle stunts uten sikring. Kampanjen er i første omgang lansert i 6 land. Nettløsningen er bygget dynamisk slik at andre land enkelt kan oversette sin egen versjon.

Effekt

Kunden ønsker ikke å gå ut med tall enda.

Andre involverte

Thorbjørn Ruud, Petter Bryde, Markus Lind, Eva Sannum, Pål Smitt-Amundsen, Odd-Inge Torrisen, Cathrine Wennersten, Annette Werner, Morten Polmar, Ole Hustad og Christian Pettersen

Film ved Fantefilm, Jeppe Rønde (regi) og Magne Lyngner (produsent)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012