Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Feriesentralen for Den Ene og UNICEF Norge

Mål

Gjennom årets sommerkampanje ønsket Den Ene, et prosjekt fra UNICEF Norge, og bidra til å skape gode sommerminner for flere barn.

Mange barn og unge i Norge opplever sommeren som ekstra lang og vond. Alt som er vanskelig og tøft, kjennes sterkere når de daglige rutinene faller bort. Andre gruer seg fordi de ikke skal noe i ferien, og at de ikke skal ha noe å fortelle om når de kommer tilbake på skolen. Lite kan bety mye, og vi ville få voksne til å inkludere flere barn i sin feriehverdag.

Video

Unknown video

Beskrivelse

Med Feriesentralen.no, ønsket vi å sette fokus på gode ferieminner heller enn at mange ikke har det så bra om sommeren. Vi laget en positiv sommerkampanje som handler om tips og innspill til hvordan man kan være Den Ene og skape gode minner.

Vi ønsket å inspirere voksne til å se og inkludere barn og voksne i sin feriehverdag, slik at flere som opplever ensomhet og utenforskap om sommeren, skal få positive minner og føle tilhørighet. Nettsiden skal oppleves som positiv og inspirerende, med lav terskel for deltakelse, og med en tydelig link til avsender og det underliggende temaet.

På feriesentralen.no kan man få og dele tips til enkle og inkluderende sommeraktiviteter, som har ingen eller lav kostnad. I form av tekst, video og bilder direkte på siden eller ved bruk av hashtagen #Feriesentralen på Instgram og Twitter, blir alle bidrag samlet i en feed tilpasset desktop, tablet og mobil.

På siden deler UNICEF Norge også egne tips, samt løfter frem bidrag fra venner som barneombudet Anne Lindboe, Fabian Stang, Mia Hundvin, Johan H. Andersen, Kristin Halvorsen og Anita Krohn Traaseth. Lokale initiativ og arrangementer fra hele landet ble postet på Facebooksiden, slik at folk kunne se hva som skjedde i nærheten.

Effekt

PR:
God Morgen Norge (TV2) - 17.06.13.
Sommeråpnet (NRK1) - 05.07.13.
Omtale i landsdekkende aviser som VG Helg og Aftenposten.

Kampanjesiden:
Antall unike besøkende: 11 390
Gjennomsnittlig besøkstid: 00:01:42
Pageviews: 27 036

Media spending: 0,-

Andre involverte

Kreatører: Tone Jansson, Ingrid Rommetveit, Sigrid Harket og Victoria Allan
Digital produsent: Eirik Johansen
Planner: Elisabeth Søråsen
Prosjektleder: Ina Egelandsdal

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012