Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Hodejegeren 2013

Mål

Målet med kampanjen var å gjøre Adecco kjent i studentmiljøene i Norge, demonstrere hvilken ressurs Adecco kan være i jobbsøkefasen, og hvilke dører de som rekrutteringsfirma kan åpne, selv for de mest ambisiøse studentene.

Sekundært vile Adecco gjerne også få demonstrert for studenter hvilke verktøy og tips de besitter i jobbsøkerprosesser.

Video

Beskrivelse

For tredje året på rad lyste Adecco ut Norges best betalte sommerjobb:
En dyktig student får konsernsjefens jobb og en månedslønn på 100.000 kroner.

Tidligere har søknadsprosessen vært lineær og ”lukket”. I år ønsket vi å lære studentene mer om rekrutteringsprosesser og se hvem som klarte å stå ut i mengden.
Ambassadører ved landets største skoler ble engasjert for å skape blest om Hodejegeren, som rekrutterte til en foreløpig hemmelig stilling.

Da kampanjen startet, kunne studenter opprette profil hos hodejegeren.
Nettsiden fungerte som hodejegerens transparente arbeidsverktøy. Imponerte du ham, vokste profilbildet ditt. Hvis ikke, forsvant du i mengden.
Poeng fikk du ved å promotere deg selv og vise til egne bragder. Kandidatene linket til filmer, presentasjoner og presseklipp for å styrke sitt kandidatur. Forsprang kunne også skaffes ved å duellere mot andre kandidater i kunnskapsspørsmål.

Etter hvert fikk de studentene som kom på hodejegerens shortlist både telefonintervjuer og matrigmatester. Til slutt stod han igjen med tre deltagere som konkurrerte i en live finale i et såkalt ”assessment center”. 22-åringen Assad Abbas trakk det lengste strået og har denne sommeren ledet en bedrift med over 500 ansatte, samtidig som han har holdt kampanjen levende og engasjert andre studenter i sitt spennende eventyr gjennom oppdateringer på FB og blogging.

Effekt

Kampanjen førte til et enormt engasjement blant de nesten 1700 studentene som søkte jobben. Innsendte bidrag og egenpromoteringer rant inn mens hodejegeren holdt tett dialog med deltagerne på Twitter og Facebook (over 2000 følgere).
Studentene viste enorm entusiasme over å få følge en hodejegerprosess så tett. Tips om jobbsøking og innblikk i hva som teller for å stå ut i mengden var dyrbare, selv for deltakere utenfor tet.
Da Abbas hadde fått jobben holdt han kampanjen og interessen gående gjennom blogging og FB-posting hele sommeren fra Adecco Student (3500 følgere).

Andre involverte

Markus Lind, AD
Eva Sannum, Tekst
Espen Aaeng, Designer
Cecilie Fasbender, Prosjektleder
Espen Düring, Konsulent
Øyvind Nordhagen, Utvikler
Marius Nohr, Utvikler
Henrik Haugberg, Utvikler
Silje Valsteh, Kundeansvarlig
Anja Snedsbol, Kundeansvarlig

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012