Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Scream Challange for Geox og Red Bull

Mål

Prosjektet hadde en tredelt målsetting:


Oppgaven var å skape oppmerksomhet rundt Formel 1-samarbeidet til Red Bull og Geox. Samarbeidet er viktig både for å høste avkastning merkevaremessig ut mot forbruker - men også å øke den interne stoltheten. Geox er en viktig del av verdens beste team!



For det andre skulle vi promotere høst/vinterkolleksjonen til Geox. Kolleksjonen var på vei inn i butikkene, samt på nett, og en klar målsetting var å få vist frem den nye kolleksjonen.



For det tredje skulle vi treffe en yngre og bredere målgruppe enn det Geox har i dag, noe som går igjen for alt arbeidet som gjøres for Geox. Merket har en klar strategi om både å treffe yngre og å fremstå som kulere, enn de tradisjonelt har gjort.

Video

Beskrivelse

Hvordan kunne vi få folk til å faktisk syntes det er kult å se hele høst/vinterkolleksjonen Geox? Og til og med spre den videre til andre?


Gjennom en konkurranse på Facebook ble det trukket ut 10 stykker som fikk muligheten til å vinne hele høst/vinter kolleksjonen til Geox i et gameshow-aktig event. Betingelsen var at de måtte sitte på en runde med Red Bulls Formel 1-sjåfører uten å skrike. For hvert skrik – mistet de et par sko. Eventet fant sted på en utfordrende racingbane utenfor Hamburg. I racing-modifiserte Infiniti M37S biler ble deltagerne utsatt for ekstrem bilkjøring utført av noen av verdens aller beste sjåfører. I tillegg til krappe svinger, toppfart opp mot 300 km, ble enkelte av deltagerne utsatt for vannplaning og falske betongvegger. Resultatet er satt sammen til en viralfilm som ønsket å engasjere både Formel1- interesserte og generelt målgruppen til Geox.

Effekt

Kampanjen har fått enorm oppmerksomhet hos målgruppen i blogger for fashion og motorsport. I tillegg har den skapt stor entusiasme generelt på Twitter og i andre sosiale medier. Målet for YouTube var 360.000 views med minimalt av hjelp. Filmen har nå 850.000 views. I tillegg til at responsen er svært positiv og skaper mye engasjement. "Pic of the Day" på Creativity, og omtale på en rekke andre bransjeblader.

Formel1-avtalen til Geox var planlagt avsluttet etter årets Formel 1 sesong. Men som et direkte resultat av oppmerksomheten kampanjen har fått både generelt og spesielt internt, valgte Geox å fortsette avtalen.

Andre involverte

Eirik Stensrud
Thomas Askim
Arnar Halldorsson
Magnus Snickars
Kristian Kristiansen
Jannicke Platou

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012