Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Charge me up!

Mål

Målet var å lansere den nye E-up! Volkswagens første helelektriske bil. Vi ønsket også å synliggjøre fordelene med en elektrisk bil kontra en vanlig bensindrevet bil.

Beskrivelse

Vi ønsket å synliggjøre bilens egenskaper på en elegant måte. Følelesen av elektrisitet skulle gjennomsyre opplevelsen for å underbygge det faktum at Volkswagen har blitt elektrisk. Dette er primært en desktop-løsning og det er den vi ønsker juryert.

Effekt

Kampanjesiden ble støttet av en fallback-versjon for mobilbrukere, det ble kjørt boards-kampanjer og annonser både på trykk og på digitale flater.

Etter bare knappe to uker har det allerede blitt registrert 101 prøvekjøringer fra kampanjesiden alene.

Juryens begrunnelse

Plass nummer to hentes med en E-up, den nye elektriske småbilen til Volkswagen. Nettsiden ”Charge me up” skulle ”synligjøre bilens egenskaper på en elegant måte”. Det synes juryen at den gjør. – En j**** fin produksjon. Rett og slett utrolig godt håndverk, sier et jurymedlem. – Det ser så bra ut at det er helt latterlig, kommenterer en annen.

Andre involverte

Martin Klausen (Designer), Marius Nohr (Utvikler), Pål Smitt-Amundsen (Utvikler), Christian Lundvall (3D), Plan8 (Lyd)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012