Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Posten - Norges fineste pakke

Mål

Utgangspunktet for oppgaven var todelt. Posten behøvde en profilaktivitet som forsterket de positive assossiasjonene folk har til Posten og de måtte ytterligere befeste posisjonen i pakkemarkledet.

Video

Beskrivelse

Løsningen var en integrert kampanje i to deler.

Del 1 hadde til hensikt å både fungere som selvstendig profilbygger samt skape kunnskap til kampanjens konkurransemekanikk. Vi brukte TV-reklame for å skape oppmerksomhet og drive trafikk til et nettsted hvor folk nominerte venner eller familie de mente fortjente å motta Norge fineste pakke.

Del 2 av kampanjen hadde til hensikt å kapitalisere på oppmerksomheten og engasjementet fra Del 1. Mekanikken var enkel; Vi oppfordret publikum til å stemme på den personen de mente hadde fortjent Norges Fineste Pakke. Det ble laget flere små dokumentarlignende filmer av overrekkelsen av gaver som publikum stemte på og delte.

Effekt

60.000 unike besøk på norgesfinestepakke.no
3000 mennesker nominert
12.000 stemmer avgitt

27.000 delinger på Facebook
660.000 views på Youtube

I tillegg ser vi en økning i preferanse til merkevaren og folks tro på postens konkurransekraft sammenlignet med fjoråret.

Juryens begrunnelse

– Denne aktiviteten har engasjert mange og passer fint sammen med reklamefilmen. Dessverre er ideer med titler som ”Norges største/lengste/første/fineste” litt slitt, og håndverket er heller ikke helt hundre, sier juryen.

Andre involverte

Kitchen
AD: Anne Gravingen/Karina Ullensvang/Øystein Vik/Ole Hallvard Kveseth
Tekst: Bendik Romstad/Rikke Jakobsen
Konsulent: Haakon Dahl
Prosjektleder: Stine Conradi Prøitz
Digital prosjektleder: Victoria Terese Birkelund
Planner: Espen Haugen
Agency Producer: Caroline Werring

Meat Digital
Managing Director: Bjørn-Erik Efterdal
Developer: Nina Larsen
Project Manager: Ellen Christine Rogn

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012