Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Volkswagen Park it!

Mål

Skape oppmerksomhet rundt Volkswagen sin nyttebilpark. Vise fordelene ved de forskjellige modellene.

Video

Beskrivelse

Volkswagen ønsket å nå yrkessjåfører på en måte som alle kunne kjenne seg igjen i, nemlig gjennom parkering. En av de mest utfordrende tingene for en yrkessjåfør er å finne ledig parkeringsplass når man er ute å jobber. Dette ønsket vi å ta tak i og for å teste ut hvor god de egentlig er lagde vi et live multiplayer bilspill bygd på stollek-prinsippet; hvis du ikke finner en ledig parkeringsplass når musikken stopper, er du ute av spillet.

En reklamefilm på TV informerte folk om konseptet og at de kunne spille seg frem til en live finaleplass med ekte biler. I spillet kunne du velge mellom fire nyttekjøretøy som hver hadde sine unike egenskaper i forhold til lastekapasitet, fart og andre kjøreegenskaper.

Etter kvalifiseringen på nett og mobil ble de beste sjåførene plukket ut til å delta i live finalerunder med påfølgende hovedfinale i Oslo. Til slutt stod det igjen en vinner som kunne plukke opp sin splitter nye Volkswagen Amarok.

Effekt

Kampanjen ble promotert via TV og nett. Spillet var tilgjengelig for alle iOS-enheter, Android-enheter og stasjonære pc´er. Live delfinaler ble holdt i alle de større byene i Norge med storfinale i Oslo.

Det ble spilt i overkant av 250.000 spill i perioden.
Vi hadde 5.760 unike spillere i snitt per dag og snitt per uke er 40.230
De spilte i snitt 10 minutter hver.
4.116 som kvalifiserte seg i de ulike byene
400 (ca) videre til delfinaler

Juryens begrunnelse

– Et spill av veldig høy kvalitet som i tillegg har imponerende tall. TRY/Apt viser at de har skjønt denne merkevaren, konkluderer juryen.

Andre involverte

Linda Kling (Konsulent), Monica Rosegren (Prosjektleder), Morten Polmar (Konsulent), MottiMotti (Utvikling), Plan8 (Lyd), Gimpville (Film)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012