Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

Drømmebursdags-is

Mål

Når det skal arrangeres barnebursdager, er det mange fristelser som kommer på bordet før iskrem. For å øke Diplom-Is sin relevanse til denne anledningen, ville vi ta tak i det engasjementet vi vet finnes til is, og synliggjøre Diplom-Is sin rolle som gledesspreder.

Video

Beskrivelse

Vi ga alle Norges iskremelskere sjansen til å få se sin iskremfantasi bli til virkelighet. Barn i alle aldere tegnet sin drømmebursdags-is, og sammen med stjernekonditoren Pierre, lagde vi vinnertegningene - helt på ekte! Deretter dro vi på besøk til vinnerne for å gi dem en overraskelse vi visste ville falle i smak.

Kampanjen ble promotert med en animasjonsfilm på TV og i sosiale medier (http://tinyurl.com/pf2kxtp). Bidragene ble samlet på Diplom-Is.no, og dokumentasjonsfilmen av prosjektet ble sluppet på Diplom-Is sin Facebook side. I tillegg støttet vi det hele med en stor butikkampanje, der is-fryserne ble profilert med folie og plakater.

Effekt

Kampanjen bidro til økt salg av «Party Mix», Diplom-Is’ eget bursdagsprodukt.
Vi fikk 1200 innsendte bidrag, og til sammen 3700 visninger av introfilmen og dokumentasjonsfilmen på YouTube.

Juryens begrunnelse

- En uvanlig søt idé! Hadde vi vært barn hadde vi deltatt. Vi har lite å utsette på ideén, men håndverket bærer preg av lavbudsjett. Her burde Diplomis rett og slett brukt mer penger! Hadde ideen fått produksjonsbudsjettet den fortjente, og en medieplan som stod i stil kunne dette nådd lenger. Uansett – stor skryt til kreatørene.

Andre involverte

Kreatører:
Øistein Markus Holm
Øivind Kristiansen

Design:
Karl Bryhn

Rådgiver:
Torstein Drogseth

Prosjektleder:
Kristin Lien

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012