Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

McDonald's Frokostalarm

Mål

I september lanserte McDonald's frokost i Norge for første gang, en menyutvidelse folk flest syntes var en smule unaturlig grunnet deres kjernevirksomhet. Målet ble derfor å få folk til å bryte sin vante morgenrutine; å gå på McDonald's tidlig om morgenen for å prøve vår nye frokost. Men også å få folk til å se at McDonald's serverer en helt egen, næringsrik frokostmeny - og ikke hamburgere om morgenen.

Video

Beskrivelse

For å gi folk et incentiv til å legge turen innom McDonald's før jobb eller skole - noe som for de aller fleste føles ganske unaturlig å gjøre - laget vi en egen frokostalarm hvor du fikk en gratis McMuffin Egg & Bacon - HVIS du kom deg til din nærmeste McDonald's innen en time etter at alarmen ringte.

Effekt

Siden lansering har 34.000 lastet ned applikasjonen McDonald's Norge - hvor Frokostalarmen måtte ligge som under-applikasjon grunnet McDonald's behov for å samle kampanjer under en hovedapplikasjon. Frokostalarmen ble også promotert gjennom en utendørskampanje - som hadde en oppmerksomhet på 61 %, den høyeste Clear Channel har målt i år, hvilket ga god respons på delmålene om å få frem budskapet om egen frokostmeny og nye åpningstider, samt nedlasting av applikajonen og dertil prøving.

Andre involverte

Kenneth Lamond, kreatør
Joachim Haug, kreatør
Torkild Jarnholdt, kreatør
Henning Sillerud, kreatør/design
Torstein Raabye Haugen, illustrasjon/webdesign
Per Øyvind Weum, motion graphics
Sondre Hårstad, grafisk designer
Emma Karlsson, prosjektleder
Lars Hafstad, rådgiver
Cyril Boije, produsent

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012