Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Prøv min hybrid

Mål

Bygge merkevare og styrke kunnskapen om hybrid

Video

Beskrivelse

Toyota er ledende på salg, lojalitet og kundetilfredshet, men lykkes ikke like gode på rekruttering av nye kunder. Hybridene deres er fortsatt myteomspunnete og hemmelige for mange som fortsatt er skeptiske til hybrid. Så for å bevise at Toyota Hybrid-eiere er de stolteste og mest fornøyde bileierne i Norge, og samtidig få flere til å prøve en hybrid, introduserte vi Prøv min hybrid.
Toyota spurte sine hybrideiere via Facebook om de kunne tenke seg å la andre prøve bilene sine. Det ville de. Uten betaling. Vi brukte utvalgte hybrideiere som talspersoner for kampanjen. Nå kan du på prøvminhybrid.no finne hybrideiere nær deg geografisk eller på Facebook.

Effekt

300 registrerte hybrideiere
1100 registrerte prøvekjørere
150.000 unike besøkende på nettsiden
1,9 mill videovisninger
34 % av nordmenn over 18 husker kampanjen
55 presseoppslag

Juryens begrunnelse

- Nok en flott jobb fra Saatchi! Alle kjenner noen som kjenner noen, og folk vi kjenner stoler vi på. Fantastisk innsikt og en flott måte å skape stolthet blant de som allerede har kjøpt seg en hybrid. Rett og slett et kult prosjekt med en tydelig idé i bunn!

Andre involverte

Kristoffer Reppen, Ida Fjeldbraaten, Christopher Køltzow, Rune Sandnes, Ola Bagger Skar, Øyvind Waage, Snorre Martinsen, Linus Hjellström, Mads Rønold, Håkon Fretheim, Joe Langdon, Patrik Bergfjord, Nanna Skipper Grønli, Magnhild Foldøy, Eiliv Gunleiksrud, Haagen Sæther-Larsen
Produksjon film: Sølvsuper/ radio: Både Og

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012