Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Utørst

Mål

Målet var å lage en involverende aktivitet som skulle generere salg, holde TINE-drikker top-of-mind gjennom sommeren og drive trafikk til Narvesen-kiosker.

Video

Beskrivelse

Løsningen gikk ut på å lage en app som simulerte kroppens behov for væske. Spillernes oppgave var å holde væskebalansen i sjakk ved å fysisk bevege seg rundt å samle digitale TINE-drikker, for deretter å fôre de til mobilen når væskebalansen begynte å bli lav. Jo mer utørst man klarte å holde mobilen – jo mer poeng ville man opparbeide seg underveis.

Man kunne bare hente en flaske én gang, så for å hevde seg i konkurransen måtte man stadig bevege seg rundt til nye områder.

Underveis la vi også ut spesialutfordringer hvor spillerne kunne opparbeide seg ekstra poeng ved å f.eks. besøke 5 Narvesen-kiosker. Ved å løse spesialutfordringer fikk man en digital badge man kunne dele i sosiale medier. Var man riktig heldig ville man også motta en drikke-kupong man kunne bruke på nærmeste Narvesen-kiosk.

Spilleren som klarte å holde mobilen mest utørst gjennom sommeren vant en reisegavesjekk på kr 10 000.

Effekt

Aktiviteten hadde over 20 000 aktive spillere i kampanjeperioden, som tilsammen samlet inn over 2 000 000 digitale flasker. Hver spiller samlet i snitt inn 108 flasker.

Det ble generert 60 000 digitale check-ins på Narvesen, og det ble registrert 20 000 fysiske besøk.

Tine registrerte en økning i salg på 33% sammenlignet med 2012.

Andre involverte

Fra MBA:
Tord Sollie
Aimar Niedzwiedzki
Janne Mundal

Fra Notch:
Henning Gjerde
Simen Øian Gjermundsen
Christopher Einarsrud

Andre involverte:
Mathias Mikkelsen
Sveinung Kval Bakken

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012