Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

10% Nettrabatt

Mål

Bidra til betydelig økning av salget på Internett.

Beskrivelse

Gjensidige ville øke salget av bilforsikringer, primært gjennom nettet. De har en fast Internett-rabatt på 5 % og ville i en periode øke tilgangen gjennom å doble internett rabatten til 10 %.

Erfaring viser at en rabatt på 10 % øker salget, men ikke betydelig. Budskapet er både generisk og en ofte brukt ”inndrager”. Faren for at budskapet glir forbi i stillhet er stor, derfor var det viktig å få kunden til å stoppe opp.
Vi valgte å bruke 10 % som inndragere til gjensidige.no, samtidig som vi på landingssiten tydelig kommuniserte at dette tilbudet ikke gikk på bekostning av kvaliteten Gjensidige alltid har vært kjent for.

Budskapet var ikke unikt, vi kan vel si direkte kjedelig. Derfor ville vi å pirre mottakerens nysgjerrighet gjennom å oppfordre til å gi gass eller bremse bilen som man kunne se i banneret. Budskapet ble ikke vist før man hadde akselerert eller stoppet bilen.

Effekt

Salgstall er konfidensielle, MEN, det ble satt ny dagsrekord for salg på nett i kampanjeperioden!

Andre involverte

Tekst: Pål Høyer-Andreassen
AD: Magnus Høgberg Hansen
Flash-Guru: Arnt Christian Hansen
Konsulent: Sverre Midttun
Prosjektleder: Vibeke N. Kvamme og Pia Dybendal
3D: Audun Notevarp Sandvold

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012