Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Batteri

Mål

1. desember markeres Brannvarslerens dag med ?Aksjon boligbrann?; en aksjon der Norsk Brannvernforening, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap og Gjensidige, oppfordrer folk til å gå over husets brannvernutstyr. Gjensidige markerer dagen årlig ved å sende alle sine kunder nye batterier til varslerne. For å forsterke kjennskapen til Gjensidige som en sentral aktør i denne aksjonen, også utover kundemassen, kjørte man også en kampanje på dagbladet.no.

Beskrivelse

Tanken var å bruke bannernes forskjellige, men likevel statiske form, som en kontrast til den nærmest organiske røyken. Ved å bruke svart røyk kombinert med de rene og hvite Gjensidige-bannerne, mener vi å ha klart å skape oppmerksomhet rundt et bokstavelig talt livsviktig tema uten å skremme, eller bli for formanende. Vi har ganske enkelt vist hva realiteten i brannfare består i.

Effekt

Visninger totalt: 2 583 584
Klikk totalt: 8 221
CTR: 0,32% (normal 0,10 - 0,20%)

Andre involverte

McCann:
AD: Einar Nonstad
Tekstforfatter: Einar Fötschl
Konsulenter: Sverre Midttun
Prosjektleder: Vibeke Kvamme Nilsen
Flash: Lars Johannesen
Arnt Christian Hansen
Peder Andreas Nielsen

Sement & Betong:
VFX: Ludvig Friberg

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012