Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Faceradio

Mål

Norwegian har nesten en kvart million følgere på Facebook. Hver eneste dag kommer det inn en massevis av forslag, kommentarer og spørsmål.

Norwegian prøver så godt de kan å svare alle som skriver inn med et personlig svar. Ofte ser man at dette er svar som ikke bare er verdifulle for den ene personen som får dem eller de som leser de på Facebook, men er informasjon som mange andre også etterspør.

Vi ønsket at så mange som mulig skulle få god informasjon om salg, nye ruter, spennende destinasjoner og praktisk utfordringer uten at vi sluttet å være nære og personlige i møtet med kunden.

Video

Beskrivelse

Med utgangspunkt i ekte meldinger på Facebook, laget vi en rekke svar som vi mente kunne være av allmenn interesse. Disse svarene ble spilt inn som radiospotter.

Radiospottene ble postet som unike svar på meldinger på Norwegians Facebook-sider. Samtidig mente vi at dette var svar som flest mulig kunne ha interesse av å høre. Løsningen var derfor i tillegg å sende disse svarene som radioreklamer på p4.

Effekt

Bortsett fra å gi gode svar til de som henvender seg til Norwegian på Facebook, hadde kampanjen ingen spesifikke mål eller resultater den skulle oppnå. Sånn sett kan vi si at den traff 100% av målgruppen. Dette var ment som en hyggelig og overraskende måte å møte Norwegians mange følgere på.

Andre involverte

Ola Øvrelid, Torkel Bjørnstad Sveen, Rune Roalsvig, Ellen Sørnes, Britt Skjeppestad og Kaja Furumo.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012