Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

"jeg er nissen"

Mål

Målet med kampanjen «Jeg er nissen» var å øke engasjementet rundt og generere flere likes til Norsk Tippings fanpage på Facebook. De ønsket seg en leken og engasjerende julekampanje med lav terskel for deltagelse, og som ikke var i konkurranse med Norsk Tippings øvrige spill.

Video

Beskrivelse

Konseptet «Jeg er nissen» gikk ut på å få flest mulig av dine Facebook-venner til å tro at det var du som var nissen i år. Siden julen handler om å dele opplevelser og ikke minst gi bort gaver, måtte nissen dele premien i god «nisse-ånd». Vi lagde en Facebook-app, hvor alle som registrerte seg som nisser, og alle som trodde på en nisse, var med i trekningen av daglige premier pluss hovedpremien, som ble trukket den siste dagen i kampanjeperioden.
Selv om alle hadde mulighet til å vinne, så hadde du større vinnersjanser hvis du hadde fått mange til å tro at du var nissen.

Løsningen fungerte like bra på desktop, mobil og nettbrett.

Dagspremier:
En nisse og en tilfeldig venn som trodde på nissen fikk en to meter lang remse med MillionFlax-lodd hver.

Hovedpremie:
30.000 kroner som ble fordelt slik: En nisse fikk 10.000 kroner, en tilfeldig venn som trodde på denne nissen fikk 10.000 kroner og nissens selvvalgte grasrotmottaker fikk 10.000 kroner

Effekt

Kampanjen foregikk på Norsk Tippings fanpage på Facebook. Over 90 000 deltok aktivt i konkurransen (91 583). Antall registrerte nisser: 59 645, antall stemmer: 169 032.
Kampanjen "Jeg er nissen" resulterte i over 45 000 veggposter som ble vist over 7,6 millioner ganger.

Norsk Tippings fanpage fikk over 23 000 flere likes i kampanjeperioden.

Andre involverte

Stian Tyriberget, Thomas Bull, Peder Andreas Nielsen, Eirik Lillebo, Thomas Strige, Elisabeth Arntsen Storaker, Håkon Rakeng, Anne Mikkelsen, Jørgen Klafstad.

Øyvind Steensen (illustrastratør)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012