Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Pepperkakehuset

Mål

Få oppmerksomhet rundt Aktivs støtte til SOS-barnebyer

Video

Beskrivelse

Aktiv ønsket å gi en julegave til SOS Barnebyer.
Derfor lagde vi et smakfullt og barnevennlig pepperkakehus og la det ut på finn.no.
Vi vet at mange er på finn.no kun for å kikke, og da måtte vi gi dem noe skikkelig "eyecandy". Vi bygget et 2 etasjers hus med kjøkken, soverom, stue og bad.

I annonsen kunne du blant annet lese dette om huset:
Levetid: I utgangspunktet over 100 år, men huset vil fremstå mindre smakfullt etter kun kort tid. Pepperkakehuseiernes landsforening anbefaler riving og fortæring etter 3-4 uker. Huset rommer ca. 1 kvm areal, med ca. 0,5 kvm gulvareal. Materialer er pepperkakedeig og melisdekor med konstruksjonssammenføyninger i massiv knekk. Huset leveres med ferdigattest i energi-klasse mmmm.

Effekt

Mest sette boligannonsen (og annonse uansett kategori) på finn.no i desember 2013. Huset ble solgt for 19.000,-.

Andre involverte

Kristoffer Reppen - Art Director
Ida Fjeldbraaten - Copywriter
Ola Bagge Skar - Production Art Director
Almir Busevac - Senior New Media Developer
Øyvind Waage - Copywriter
Snorre Martinsen - Art Director
Linus Hjellström - Art Director
Joe Langdon - Motion Designer
Sverre Midttun - Konsulent
Nanna Skipper Grønli - Prosjektleder
Leif Arne Fardal - Baker

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012