Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Stå frem som Kokkeidiot

Mål

Bygge merkevaren Just-Eat.no. Just Eat er ledende innen take away i Europa, men kun en utfordrer i Norge. De er seriøse, men ønsker å fremstå som en aktør med glimt i øyet (slagord: «Don’t Cook - Just Eat!»).

Beskrivelse

I en verden full av matporno er det tøft for de som ikke vil, kan eller har tid til å lage pretensiøs mat og hver eneste dag redder Just Eat bortkomne kjøkkensjeler med hjemlevering av mat. Derfor ville vi kjempe kokkeidiotenes sak og skape en arena for de som googler «hvordan koke poteter» og får null likes for maten sin.

Med kokkeidiot.no vil vi rett og slett gjøre det litt mer sosialt akseptabelt å ikke være så flink på kjøkkenet og annerkjenne de som enda ikke er bitt av kokkebasillen. Tør du stå frem med en erkjennelse midt inne i matskrytets høyborg, sosiale medier, belønnes du med 100,- rabatt på hjemlevert take away fra Just-Eat.no.

Effekt

Etter den første kampanjeuken satt Just Eat ny omsetningsrekord (økte omsetningen med 30%).

Andre involverte

Ingrid Rommetveit (Kreatør)
Tone Jansson (Kreatør)
Anders Gudmundstuen (Kreativ leder)
Eirik Johansen (Digital produsent)
Ina Egelandsdal (Prosjektleder)
Torgeir Vierdal (Rådgiver)
Morten Sand (Ansvarlig hos kunde)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012