Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

Riff-O-Rama

Mål

Hjelpe så mange som mulig med å skaffe seg en ordentlig gitar og samtidig styrke 4Sound sin posisjon som en instrumentkjede som deler folkets lidenskap til musikk.

Beskrivelse

Så mange som mulig er ganske mange. Så vi snevret inn målgruppen til folk som er over gjennomsnittet interessert i musikk (som for øvrig også er ganske mange). Vi hadde lyst til å servere de noe underholdende som skulle skape lyst til å begynne å spille gitar og samtidig senke terskelen for å faktisk kjøpe en.
Derfor laget vi spillet Riff-o-Rama. Riff-o-Rama er et spill der du skal høre (og se) gitarriff fremføres og gjette hvilken låt riffet er fra. Jo flere du gjetter riktig, desto bedre gitardeal får du.

Seksti gitarriff ble spilt inn i one-take av en av Norges beste gitarister og fordelt på tre ulike vanskelighetsgrader.
I tillegg gav vi de som spilte muligheten til å finne ut mer om ulike typer gitarer, slik at det skulle bli lettere å velge seg en.

Effekt

Trafikken til 4sound.no økte med over 40%.
9 av 10 som besøkte kampanjesiden gjennomførte et spill.
Gjennomsnittstid som ble brukt på nettsiden på nettsiden er 5 minutter og 36 sekunder.
Kampanjesiden bidro til en salgsøkning på 29% i kampanjeperioden.

For flere resultater se presentasjonssiden.

Andre involverte

Simen Eidsvåg (HES)
Ina C. Egelandsdal
Torgeir Vierdal
Jens Bjørklund
Hedwig Øgreid
Frank Østevold
Ottar Langåsdalen
Kristina Tallaksen Flaten
Martin Kvamme
Andreas Grødtlien (Lavafilm)
Ida Thurmann-Moe (Lavafilm)
Jørgen Winsnes (Good Morning)
Alexander Svaetichin (Good Morning)
Robert Bue (Good Morning)
Karen Vaksdal Madsen (Good Morning)
Eirik Fjellaksel (Good Morning)
Eivind Engedal
Arild Hammerø
Skambankt
Atlanter
BigBang
Raga Rockers
Rumble In Rhodos

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012