Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

The Ad without logo

Mål

Mål:
Få folk til å kjøre trygt hjem til jul.

Video

Beskrivelse

The ad without logo
Beskrivelse:
For å nå folk med pekefingerreklame i en travel julestri lot vi kommunikasjonen spre seg i sosiale medier fremfor å kjøpe reklameplass.
Den eneste måten man kunne se filmen var hvis man fikk den sendt fra en som var glad i deg, og den eneste måten budskapet ble spredd var via blogger og nettsider. Budskapet i filmen var å kjøre trygt, men det var du, ikke Statens vegvesen som var avsender på slutten av filmen.

Effekt

Effekt:
På to korte og hektiske uker før jul sendte mer enn 50.000 personlige filmer direkte til de de var glad i med en oppfordring om å kjøre trygt hjem til jul.

Andre involverte

Bendik Romstad - tekst
Ole Henrik Stubberud - AD
Anne Gravingen -AD
Christian Lauritzen - formgiver
Eirik Fjerdingstad - formgiver
Nina Motzfeldt - Prosjektleder
Caroline Werring - kreativ produsent
Roald Ankerstad - konsulent
Bjørn Polmar - konsulent

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012