Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Tommeltesten

Mål

Skape trafikk til FINN.no/oppdrag via et sponsorat av Sinnasnekker'n på TVNorge.
Nok en gang fikk vi trukket sponsoratsekken over hodet, og beskjed om å finne på noe gøy og effektivt.
Var det lett?
Nei.
Er Sinnasnekker'n et bra program?
Tja?

Beskrivelse

Vi laget en second screen løsning som lot seere av Sinnasnekker'n ta Tommeltesten.
Tommeltesten er et spill som gir deg svar på om du er handy, eller trenger hjelp til å klare praktiske gjøremål(og dermed burde benytte Finn.no/oppdrag).
Tommeltesten fungerer på mobil, nettbrett og pc.
For å lese lettfattelig info om prosjektet, samt prøve spillet, klikk på følgende link:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5974275/tommeltesten/index.html

(og ja, her kan du bruke desktop, mobil eller tablet. Apple, Sony eller Samsung.)

Effekt

Under kampanjeperioden hadde FINN.no/oppdrag en økning i trafikk på 20%.
170 000 deltakere tok Tommeltesten.
Gjennomsnittelig besøkstid på siden var 5 minutter.

Og skulle du ha trudd: Det ryktes at FINN.no/oppdrag og TVNorge har tatt opp dialogen angående den kommende sesongen av Sinnasnekker'n!

Juryens begrunnelse

- Endelig et sponsorat av et tv-program som virkelig er relevant og som utnyttes til det fulle. Det er virkelig forfriskende å se noe mer enn enkeltstående sponsorplakater, og vi lot oss virkelig sjarmere av Tommeltesten. Ikke bare er spillet morsomt og svært godt laget rent håndverksmessig, men løsningen er også fantastisk relevant med tanke på plasseringen. Det er veldig kort vei fra oppussing på tv til å få hjelp til å fikse opp hjemme via Finn.nos Anbud, avslutter juryleder Kristian Lyse.

Andre involverte

Erik Winn- Art director
Torkild Jarnholt- tekstforfatter
Ole Hustad- konsulent
Mona Larsen- prosjektleder
Thomas Sømoen- Utvikler
Knut Skåla- Utvikler
Marius Nettum- Utvikler
Sebastian Rasch-Designer

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012