Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Arne Brimi blir digital

Mål

Målet var å skape et varig innholdskonsept for MATTID som både fikk fram budskapet om Brimi-mat på nett, samt bygge en relasjon til eksisterende og nye (yngre) målgrupper i digitale kanaler. På sikt er ambisjonen å nå 1000 abonnenter i Trøndelag og videre ekspansjon til resten av landet.

Video

Beskrivelse

Situasjon:
Det er mange tilbydere av matkasse-konsepter, og det blir stadig fler. Det var derfor ingen enkel oppgave å skulle lansere Arne Brimis matkasse MATTID, som siste kokk i rekken. Aktørene forteller oss gjentatte ganger om varierte og sunne menyer, at hverdagen blir enklere og om lokalproduserte råvarer. De fleste er også komponert av en kyndig og kjent matmann. Så, hva er det som skiller Arnes matkasse fra andre, og hvordan skulle vi få oppmerksomhet rundt lanseringen?

Idé/gjennomføring:
Arne Brimi har i en årrekke vært regnet som norges fremste eksponent for norsk matkultur. Det han derimot ikke er særlig kjent for eller med, er internett. Brimi-mat på nett er derfor Arnes første og jomfruelige steg inn i digitaliseringen!
Gjennom konseptet “Arne blir digital”, blir vi kjent med en ny og overaskende side av mesterkokken; For han er emojis, blogging, 3D briller, QR-koder og streaming av musikk like nytt og spennende som matkasser kan være for andre. Digitale krumspring fra norges mest analoge kokk, dannet grunnlaget for innhold på tvers av mangfoldige sosiale plattformer og tjenester. I skjæringspunktet mellom “ny” teknologi og Brimis matkultur, får Arne på en annerledes måte formidlet hva MATTID er for en ny og viktig målgruppe.

Effekt

MATTID-kassene og kampanjen er nylig lansert i Trøndelag. Gjennom en web-serie med online filmer på Facebook (FB video-annonser), YouTube, Spotify Ads (Spotify for Brands), App (Arne Brimis Digitale matsymboler), En Kahoot quiz, Arnes blogg og PR. Kampanjen rulles ut i hele landet ila 2017.

Andre involverte

Pål Jespersen: Kreativt ansvarlig
Oskar Brinager: Kreativt ansvarlig
John Aurtande: Rådgiver
Lisbeth Fasting: Prosjektleder
Sverre Koch: Regissør
Åsmund Indrebø Ness: Webutvikler
Fredrik Stabenfelt: Designer
Kristina Nygjordet: Designer
Kent Robin Haugen: App-utvikler

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012