Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image

Didriksons #bitavbyen

Mål

Knytte Didriksons Urban kolleksjon opp mot yngre mennesker alderen 20 - 35 år som bor i byer.

Vi ønsket å påvirke kjennskapen til Didriksons, og gjøre merket mer attraktivt for målgruppen.

Videolenke: http://vimeo.com/user23574149/review/97423804/38e9ba8970

Video

Beskrivelse

Grunnet meget lavt budsjett hadde vi behov for å gjøre kampanjen involverende, og få hjelp av målgruppen til å spre kampanjen, og engasjere seg. Samtidig var det viktig at dette ikke bare var en morsom ting, men at faktisk Didriksons fikk profilert kolleksjonen sin. Vi så også at trenden Urban Explorers var en av de mest utbredte trendene på Instatram.
Vi laget derfor en fotokonkurranse på Instagram, der alle Instagram medlemmer kunne laste opp bilder de syntes betegnet byen sin, og man deltok i konkurransen ved å merke bilde #bitavbyen #(hvilken by det gjaldt). Bildene ble lastet opp på nettsiden www.bitavbyen.no, der bildene kom hulter til bulter sammen med bilder av kolleksjonen, og hvor man kunne finne informasjon om hvor klærne kunne kjøpes.
For å kickstarte kampanjen, og dra kampanjen igang igjen etter påske, ble det kjøpt annonser på Nettavisen og Side2 av formatet Open Door, og Cube på mobile sider. Hensikten var å motivere til å delta i konkurransen, og la målgruppen kunne blad i kolleksjonen i annonsen, fremfor å behøve å besøke landingssiden.

Effekt

Annonsene fikk meget gode resultatet i forhold til klikk og interaksjon (aktivere banner). Annonsen hadde en CTR på 0,89% som er veldig sterkt i seg selv. I tillegg hadde annonsen en aktiveringsprosent på 7,86%. Med alle muligheter til å bla i kolleksjonen, og få informasjon om konkurransen i annonsen var aktiveringer like mye verdt. Og ga dermed annonsen med et veldig nøkternt budsjett ekstremt gode resultater.

Instagram konkurransen fikk over 2000 bidrag, og det ble til tider konkurranse mellom byene på å ha de beste bildene. Dette førte til at over 150 000 personer likte bildene i konkurransen.

Målgruppen ble også mer engasjert enn andre, og hadde 320% fremgang på kjennskap og innvolvering.

Merk: Jeg får desverre ikke lastet opp materiell fra Rising Stars formatet, men kan oversende dette ved behov, kun lagt ved RTB formater

Andre involverte

Tomas Borgen Torgersen
Christian Bjørndalen
Jannicke Bakke-Olsen
Benedicte Larodd
Stian Rogert Kristiansen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012