Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Kraften i det mulige

Mål

Statoil ønsket å gjøre sin innovative teknologi synlig for folk flest på en mest mulig relevant måte.

Beskrivelse

Hvordan kan man bedre visualisere dybden, bokstavelig talt, i det Statoil holder på med, enn på en nesten evigscrollende, kjempedyp nettavis? Den vertikale lengden på DB.no er det perfekte lerret til å beskrive dybdene Statoil opererer på og når man kom til slutten hadde vi også passet på å utnytte plassen under nettsiden slik at man kunne "borre" seg endal lenger ned i materien. Vi ønsket også å vise at Statoil er i stand til å foreta såkalte horisontale borringer under havbunnen, dette viste vi ved at siden plutselig scrollet sidelengs.

Effekt

Ved å ta over hele Dagbladet.no er det selvforklarende at vi fikk mye oppmerksomhet, men vi tror ikke vi ville fått like bra resultater om vi bare hadde valgt en vilkårlig grafikk. Her er det en relevans i forhold til dybden på nettsiden og budskapet som også innbyr til nyskjerrigheten. Dermed fikk vi over 61.400 unike klikk inn på siden (jaktenpådemulige.no), samt 2.44 millioner sidevisninger av annonsen.

Andre involverte

Markus Lind, Lars-Joachim Grimstad, Egil Pay, Jan Kristian Haavi, Thomas Lein, Pål Smith Amundsen, Annette Werner, Morten Harnang, Sven Jensen og Mona Xavier

Dagbladet (tekniskløsning)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012