Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Magiske Øyeblikk

Mål

Målet med kampanjen var å få flere vordende studenter til å vurdere å bli barneskolelærer når de søkte høyere utdannelse.

Beskrivelse

Det mange lærere beskriver som det fineste med jobben, er når elever får aha-opplevelser. Som når elever skjønner et viktig prinsipp i matte eller begynner å knekke lesekoden. Det er gleden lærere opplever i disse stundene vi ville vise til potensielle nye lærere. Pluss at en arbeidshverdag til en barneskolelærer har en tendens til å bli mer magisk enn andre yrker: De du jobber med har tross alt nærmest ubegrenset fantasi.

Magiske Øyeblikk er en interaktiv film om arbeidsdagen til en barneskolelærer, sett fra perspektivet til en elev.

De pedagogiske valgene i filmen er hentet fra læreropplegg til dyktige lærere fra barneskoler i Oslo. Klassen og hovedrollene i filmen er alle fra klasse 2B på Nøklevann skole.

Effekt

Kampanjesiden fikk 67 000 unike brukere.
Og pre-test av kampanjen viser at den fikk svært god liking og oppmerksomhet i målgruppen.

Andre involverte

Fra Try/Apt:

Erik Winn- AD
Torkild Jarnholt- tekstforfatter
Fred Kihle- konsulent
Linda Tillier- prosjektleder
Thomas Lein- utvikler
Roy Kristoffersen- motion
Kim Holm- motion
Geir Skorstad- produsent motion

Fra White Rabbit:

Stefan Faldbakken- regi
Knut B Jensen- Produsent

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012