Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

The VISA game

Mål

Visa er en av de største leverandørene på betalingsløsninger i verden. Likevel opplever de stadig økende konkurranse fra andre betalingsmuligheter på nett. Så hvorfor skal folk fremdeles bruke Visa?

Målet med jobben var å kommunisere at man på grunn av Visas sikkerhetsgaranti, får pengene tilbake dersom varen man har kjøpt på nettet er feil, skadet eller tapt på veien.

Beskrivelse

Vi lagde et spill rett i bannerne med retro-assosiasjoner til spill som stunt copter og space invaders. Poenget er å fange pakkene som faller fra flyet som leverer godset.

Koblet du deg opp med Facebook kunne du dele dine resultater med venner og utfordre dem til å slå deg.

Game over? Slapp av, har du betalt med Visa får du nemlig pengene igjen.

Effekt

- CTR økte med 1100%, sammenlignet med Visas tidligere displayannonser.
- Gjennomsnittstid i interaksjon med banner var 54 sekunder.

Andre involverte

Ida Fjeldbraaten, Kristoffer Reppen, Almir Busevac, Linus Hjellström, Torfinn Sundem, Nanna Grønli, Haagen Sæther-Larsen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012