Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

BI fremtids-ID

Mål

Skaffe nok informasjon om potensielle søkere, slik at BI kan sende relevant informasjon til disse.

Beskrivelse

I år lanserer BI sin nye CRM-tjeneste ? BI Relevans. Der ønsker de å sende relevant og målrettet studieinformasjon til potensielle studenter, for på sikt å sørge for bedre og riktigere rekruttering til BI. Oppgaven er å skaffe nok informasjon om disse potensielle søkerne.

De store utdanningsmessene for ungdomsskole- og VGS-elever er viktige rekrutteringskanaler for BI, og det er viktig å ha en stand som skiller seg ut. Målet var å få ungdommer til å registrere seg i BI Relevans-systemet på messene, men problemet var å få elevenes epostadresser for å kunne starte dialogen. Så hvordan få flokker av 16-åringer til å fylle ut et kontaktskjema?

Innsikt:
Ungdom tenker mye på fremtiden og hva slags yrke de vil ha. Hva om de kunne visualisere jobbdrømmen sin samtidig som de registrerte seg i BI Relevans?

Løsning:
Design ditt eget fremtids-ID-kort

På messene kunne elevene designe sitt eget fremtids-ID-kort. Studentene tok bilde av seg selv foran en dress eller drakt. Bildet ble sendt trådløst til en egenutviklet iPad-app der studentene kunne fylle ut navn, epost, og velge hvilken karriere de kunne tenke seg å forfølge i fremtiden. Karrierene var knyttet til BIs studietilbud, f.eks. markedssjef, eiendomsmegler eller PR-rådgiver. Hele prosessen fra foto til ferdig kort tok i underkant av 3 minutter. Store skjermer på standen viste våre ?nyeste ansatte? og en visuell fremstilling av hvilke stillinger som var mest populære.

BI fikk kontaktinformasjon og leads, deres viktigste kunder fikk visualisert jobbdrømmen sin.

Effekt

Foreløpig har over 1000 ID-kort havnet i hendene på potensielle BI-studenter. Kampanjeperioden er ikke avsluttet.

Andre involverte

Kreativt team: Anders Holm og Sebastian Prestø
Teknisk/iPad-app: Alexander Pope og Anders Stalheim Øfsdahl
Design: Eric Lauritzen
Flash: Thomas Nordahl
Konsulenter: Egil Stene-Johansen og Trond Sandø

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012