Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Eventyrlige Fargerike

Mål

Fargeriket ønsket å bli en viktigere del av nordmenns interiørdrømmer.

Video

Beskrivelse

Interiørinteresserte nordmenn deler velvillig bilder og video av sine og andres interiør- og eksteriørrelaterte prosjekter. Motivet deres er å vise frem egne eller andres resultater, slik at de kan få velfortjent anerkjennelse av sine drømmer og oppnåelser.

Eventyrlige Fargerike er et live prosjekt med en ny digital løsning der publikum kan påvirke hvordan en viktig del av den nasjonale kulturarven, Lofotens røde rorbuer, skulle se ut.

Gjennom et responsivt digitalt moodboard kan man kombinere fargepalletter, tekstiler, gulv, mønster og bilder fra Fargerikes egne produkter og kolleksjoner, for å fange den stemningen man mener rorbuene skulle formidle.

De som leverer inn sine moodboard, blir så med i konkurransen om å vinne et eventyrlig opphold for to i Lofoten, hvor de selvsagt får bo i eget design!

Effekt

Kampanjen har lykkes med Fargerikes mål om å bli en viktigere del av nordmenns interiørdrømmer. De har fått bred omtale i fortjente medier, styrket det sosiale engasjementet og økt tiden folk bruker på Fargerikes sider fra 1,58 min til 5,27 min. I tillegg oppnådde Fargerike salgstopp på salg av sine malingsprodukter i kampanjeperioden.

Andre involverte

Lina Nordland, Kreativ
Pål Henrik Roska Danielsen, Kreativ
Anja Sandberg Nordbø, Prosjektleder
Hågen Pettersen, Konsulent
Lloyd Brazier, Digital Produsent
Håkon Mathiesen, Digital Designer
Marcela Urbano, Grafisk Designer
Fabrice Bats, Grafisk Designer
Cecilie Authén, Grafisk Designer
André Thorsen, Digital Rådgiver
Leo Utskot, Copyleft Solutions
Therese Glimskär, UX

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012