Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Finn stjernene

Mål

Finn.no/reise samler alle reisetilbud for deg på ett sted. I høst sponset Finn.no/reise TVNorge-programmet 4-stjerners reise. Vår oppgave var å få mest mulig ut av sponsoratet, øke trafikken og samtidig gjøre folk litt bedre kjent med finn.no/reise.

Beskrivelse

4-stjerners reise handler om å la kjendiser konkurrere om hvem av dem som er den beste turlederen. Vi lagde spillet Finn Stjernene hvor kjendisene fra tv-programmet gjemte seg på finn.no/reise. Din oppgave var å finne dem på kortest mulig tid ved å leke med grensesnittet på nettsiden. Den raskeste hver uke i 10 uker vant en reise for seg og tre venner.

Effekt

Kampanjesidebesøk: ca 400 000
Tid brukt på kampanjesiden (i snitt): 4 minutter og 19 sekunder.
Antall spilte spill: nesten 1 million.
Trafikkøkning til finn.no/reise: 30-40%

Andre involverte

Kreativt team: Sebastian Prestø og Anders Holm
Flash: Knut Skåla
Design: Marius Troy
Utvikling: Anders Stalheim Øfsdahl
Animasjon: Magne Hage
Prosjektleder: Annette Werner
Konsulent: Ole Kristian Hustad

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012