Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Geir og Odas leilighet

Mål

De fleste unge mennesker som bor i egen leilighet har ingen anelse om hvor store verdier de faktisk sitter på, og har derfor heller ikke en skikkelig innboforsikring. Ved å sniktitte inn i Geir og Odas leilighet ønsker Gjensidige å gi målgruppen større forståelse av innboverdier, og kanskje en liten vekker som viser behovet for Gjensidiges nye forsikring: Innbo Ung.

Beskrivelse

Løsningen er en konkurranse som er en svært enkel internettversjon av "Bønneglasset", hvor man skal gjette hvor mange bønner som er i et syltetøyglass. Den som gjetter nærmest riktig innboverdi vinner en valgfri gjenstand fra leiligheten som premie. Premiene spenner fra String-hyller til en nostalgisk Super Nintendo fra ‘91.

Å treffe på krona er ingen enkel oppgave. Derfor hjelper siden deg nærmere svaret med morsomme hint og minner målgruppen på at innbo som ligger i skuffer, skap og under senga har en tendens til å bli glemt.

Effekt

Konkurransen har vært live i litt over tre uker og nærmer seg 10 000 bidrag.

Resultatene viser at innsikten vår stemte:
- 41% av deltagerne underslo verdien med over 100 000 kr på første forsøk
- 25% av deltagerne underslo verdien med over 200 000 kr på første forsøk

Trafikken til siden har vært drevet gjennom Gjensidiges egen facebook-side, Facebook ads og bannere.

Andre involverte

Involverte:

AD: Sindre Veseth Foss, Kristian Haukland
Tekst: Ola Nielsen og Ulrik Solum Waagsether
Strategisk rådgivning: Odd Rune Farsund og Fred Hauge
Webdesign: Mads Frantzen
Ferdiggjøring: Knut-Ole Mathisen, Finn Christian Stoveland, Tom Rainer Thuv
Prosjektledelse: Hanne Kopstad og Anita Dahling
Utvikling: Jon Terje Sirevåg og Peter Sergeev
Foto: Sebastian Ludvigsen/Tinagent
Interiørstylist: Silje Aune Eriksen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012