Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Juleskogen

Mål

Hovedmål Microsite:
- Inspirere brukeren til pynte sitt eget tre med IKEA produkter
- Skape oppmerksomhet rundt det pågående kunstprosjektet i parken
- Trekke publikum til aktivitetene i den fysiske parken

Delmål:
Øke kjennskap og salg av IKEAs julesortiment
underbygge IKEA?s payoff ?Små ting ? store forandringer?

Mål Bannere:
Inspirere til lek med juletrepynting og generere trafikk til Microsite

Målgruppe:
Kvinner 20-45 år

Beskrivelse

Folk i hele landet får mulighet til å pynte sitt eget tre på juleskogen.no. Alle som deltar, vil få sitt tre utstilt på storskjerm i Birkelunden gjennom live streaming av nettsiden.

Brukerne kan selv velge både farge på treet og hva de ønsker å pynte det med; fra tradisjonell julepynt, til kjøkkenredskap og leketøy. Bildet av trærne blir en del av et større nettgalleri og en jury samt brukerne selv vil kåre de tre beste trærne hver dag. Daglig kommer kunstnerne Henningsen og Skomakerstuen til å gjenskape de tre vinnertrærne fra juleskogen.no i den ekte Juleskogen i Birkelunden. Hver dag kåres dessuten en hovedvinner av et gavekort fra IKEA på 1000 kroner.

Effekt

Tot ble 57 616 trær pyntet av de besøkende.

Besøk: 136 560 for de syv dagene i kampanjeperioden
på det meste 34 443 besøk i døgnet
Absolutt unike besøkende: 106 273
Gjennomsnittlig Tid på nettsted 10 min 37sek

Andre involverte

Team APT:
Vegard Bjørlykke (design)
Knut Skåla (flash, site)
Odd-Inge Torrissen (flash webbannere)
Anders Stalheim Øfsdahl (teknisk)
Kristian Bye (konsulent)
Marte Listhaug (prosjektledelse)
Ole-Henrik Larssen (tekst)

Team IKEA, konsept og Idé:
Oskar Bringager (Art Director), Alexander Grønli (Onlineansvarlig), Charles Michelson (Prosjektleder)
Øvrige:
PR Operatørene, Mediacom, Sølvpilen, Espen Henningsen & Jan Skomakerstuen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012