Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

NKF Portfolio

Mål

Målet med kampanjen er å skape et positivt, varig og levende inntrykk av Norges Kreative Fagskole. Hvordan best gjøre det? Jo, ved å vise hva elevene selv har gjort! Skolens slagord er "Kreativitet kan læres" og det beviser elevene på en praktfull måte - helt på egenhånd.

Beskrivelse

Løsningen er tre-delt. Den største delen er galleriet og presenterer elevenes arbeider basert på ulike slidere. Her kan man selv justere i forhold til interesse eller hva slags type utdanning man ønsker å vite mer om. Innholdet i galleriet endres dynamisk og viser til enhver tid oppdatert informasjon tilpasset brukernes egne preferanser. Fra gallereriet kan man enten gå direkte inn på en av de 10 linjene/fagene (som er den andre delen av løsningen) eller inn i elevenes egne portfolier. Her vil brukerne kunne se arbeider, bilder, filmer, høre på lydklipp, lese tekster og hente informasjon om studenten. Dette gir elevene mulighet til å vise frem sine arbeider, både internt i utdanningsmiljøer i tillegg til fremtidige arbeidstakere og bedrifter.

Gjennom et enkelt og fleksibelt administrasjons-grensesnitt oppdaterer og styrer elevene selv innholdet i sin portfolio.

Effekt

Til nå har elevene lagt inn over 1500 arbeider i sine portfolier og antallet øker stadig.

Andre involverte

Design/idé: Randi Larsen
Idé/konsept: Dan Butler
Flash: Thomas Hegge
Flash: Alexander Pope
Flash: Hans Petter Eikemo
Teknisk utvikling/programmering: Christopher Aalholm
Teknisk utvikling/programmering: Thomas Sømoen
Konsulent: Joachim Levin
Prosjektleder: Monica Rosengren

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012