Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Sommerens Beste Icebreaker

Mål

Lansere Freile Iskaffe og skape interesse hos en yngre målgruppe enn tradisjonelle Friele-kunder.

Beskrivelse

For lanseringen av Friele Iskaffe ble det laget en reklamefilm på tv som avsluttes med en pinlig situasjon i parken en varm sommerdag. Konkurransen på nett går ut på å hjelpe hovedpersonen Alex ut av den pinlige situasjonen ved å lage en ?icebreaker? for å løse opp stemningen. Replikkforslaget man skrev ble lest opp av en text-to-speech funskjon og lagt på filmens sluttsekvens. For å sanke stemmer, kunne man poste bidraget sitt på sosiale medier. Beste bidrag vinner tur til Brasil og får sin Icebreaker-replikk vist på reklamefilmen på tv til høsten.

Effekt

Over 35.000 besøk på siden i.l.a kampanjeperioden. Facebook-spredning star for 33 % av trafikken. Genrerte icebreakers: 12.100 Publiserte icebreakers: 2300. Det er gitt over 18.000 stemmer.

Andre involverte

Markus Lind (AD/design), Eva Sannum (Txt), Annette Werner (Prosjektleder), Monika Augustsson (Konsulent), Knut Skåla (Flash), Anders Stalheim Øfsdahl (Utvikling)

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012