Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Folkets Favorittlåt

Mål

Bygge videre på konseptet "folkets favoritt" og bygge engesjement rundt merkevaren.

Beskrivelse

Norvegia – folkets favoritt- har invitert hele Norge til å produsere og fremføre folkets favorittlåt. Vi benyttet tv reklame for å informere målgruppen om konkurransen, og henviste til nettsiden for mer informasjon. På nettsiden fikk man instruksjoner om hvordan man skriver, legger melodi til og fremfører en låt. I tillegg var det mulighet for å spille inn via webcam, eller laste opp film/musikk fra sin PC. Man kan også se andres bidrag, kategorisert på mest populært, dato og sjanger. I fase to skal en jury plukke ut de 5 beste låtene, og nettet skal så benyttes til avstemming og valg. Nettannonser skal trigge målgruppen til å være med å stemme. Vinneren får produsert ut sin låt med musikkvideo, som blir vist på tv. Bruk linkene nede til venstre for å navigere direkte til de ulike fasene. Annonsene ligger på: http://interaktiv.mccann.no/tine/norvegia/

Effekt

Over 70.000 besøkende.

Andre involverte

Strategi/ide/konsept: McCann
Konsept/produksjon: MediaFront

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012