Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Gjensidige Fin Bil!

Mål

Skape økt klikk og salg fra faste plasseringer på finn.no

Beskrivelse

Brukerne på finn.no har et sterkt nyttefokus. Kunden hadde som mål å øke trafikk til siden, samt å øke salget på bilforsikringer. Vi hadde en antakelse om at brukerne opplevde mye av annonseringen som forstyrrende, fordi den var for lite relatert til det de faktisk søkte etter. Vår oppgave ble derfor å finne en løsning som ville øke trafikk og salg gjennom annonser som var mer relevante for brukerne. Gjennom et samarbeid med finn.no, fikk vi lov til å bruke bildene fra finn-annonsene sammen med parametrene fra annonsene; biltype, årsmodell, kilometerstand, osv. til å gjøre annonsene unike og mer relevante for brukerne, med en morsom vri.

Effekt

Gjensidige har hatt en fast tilstedeværelse på finn.no over lengre tid. Allerede første måned etter lansering av nytt konsept ble antallet klikk på annonsene nær tredoblet (!). Antallet salg på gjensidige.no fikk i samme periode en kraftig økning.

Andre involverte

Tekst: Pål Høyer-Andreassen
AD: Magnus Høgberg Hansen
Prosjektleder; Vibeke Kvamme Nilsen Kvamme
Rådgivere: Sverre Midttun og Anders Gulbrandsen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012