Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Hvem vil du invitere?

Mål

NetCom-fordelen 2 for 1 på kino virker sterkt lojalitetsbyggende. Vår oppgave var å gjøre fordelen bedre kjent, på en måte som var i tråd med NetComs merkevareløfte, nemlig å bringe folk nærmere hverandre.

Beskrivelse

Strategien var å vise den gjensidige gleden av å invitere noen som ikke forventer det, og på den måten inspirere flere til å tenke på hvem de selv kunne tenke seg å be. Vi fulgte en gruppe ungdommer som stormet et eldresenter og inviterte beboerne med på kino. Hovedfilm var primært for tv, bakomfilm primært for nett. I puls to opprettet vi kampanjeside, hvor folk søkte og fikk billetter til lignende prosjekter.

Effekt

Kunnskap om 2 for 1 økte med over 300%. Kinobesøket i målgruppen økte med 425%. 8.300 søknader til kampanjesiden om lignende prosjekter, positive PR-oppslag om mange av dem. 14.000 likes av bakomfilmen på egen Facebook-side.

Juryens begrunnelse

Kampanjen har gått tungt på TV i lang tid, men har også hatt et eget uttak på nett. Ved hjelp av sosiale medier og en egen kampanjeside hjalp NetCom folk rundt om i landet å realisere sine egne "2 for 1 på kino"-idéer. I følge Petter Høie i Facebook Norge skapte dette ”det beste resultatet av noen kampanje på Facebook i Norge, trolig også i Norden”. Ikke verst – og mer enn nok til 1. plassen!
- Konseptet kler Netcom godt og bidrar til at de tar et tydelig eierskap til ”2 for 1 på kino”-konseptet, uttaler juryen som er begeistret for filmhåndverket og ektheten i konseptet.
Kampanjen var den eneste av månedens tre bidrag som ble belønnet med poeng. Samme kampanje ble også premiert i omdømmekategorien under Gullblyanten og vant den månedlige kåringen av beste radioreklame, Sølvmikrofonen.

Andre involverte

McCann Oslo: Stein Simonsen, Torstein Greni, Janne Espevalen, Katrine Berget. Film produsert av Bacon v/regissør Andreas Riiser.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012