Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Solo Super

Mål

Situasjonen da vi startet med Solo Super er at den for mange er et kjært norsk barndomsminne (noe som kan tas frem ved spesielle anledninger), men ikke relevant for yngre målgrupper. Målsetningen var at den skulle bli en aktiv og interessant del av hverdagen for den oppvoksende generasjon. For å oppnå dette måtte vi aktualisere produktet på en måte som kunne
etablere et bånd mellom Solo (Super) og målgruppen - få dem til å identifisere seg med vårt merke. En helt selvfølgelig del av dette var derfor å etablere en web-basert aktivitet som engasjerer målgruppen.

Beskrivelse

Nettsiden bygger på mekanikken i filmen – det at man etter å ha drukket Solo Super får musikk ut av munnen når man åpner den. På kampanjesiden fungerer det ved at man ved bruk av web-kamera kan åpne og lukke munnen, og så starter/stopper musikken i takt med dette. Dette kan også lagres og sendes videre til en venn.

I tillegg til dette er selvsagt også filmen lagt ut og musikken er nedlastbar som fullversjon og ringetone.

Effekt

Pågår

Andre involverte

Konsulent: Anniken Bjørnstad Schjøtt/Anne Kirsti Melhus
Prosjektleder: Kirsten Torkildsen
AD: Erlend Klouman Høiner/Daniel Wahlgren
Tekst: Tore Woll
AD Assistent: Rune Tyvold

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012