Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Taco-spillet

Mål

MENY ønsker å øke forskjellen til lavpris ved å fokusere på ferskvare og utvalg. Vår oppgave var å lansere TACO – slik det burde være. M.a.o få folk til å oppdage en bedre og mer variert versjon av fredagstacoen slik at valget ville falle på MENY neste gang man skal handle inn.

Målet med spillet var å gjøre noe gøy og underholdende ut av sponsoratet av 4-stjerners Middag på TVNorge. TV-spotten sendte folk til tacospillet.no.
Vi ønsket å lage et spill hvor man faktisk lærte noe nytt om f.eks hva en skikkelig hjemmelaget guacamole består av.

Video

Beskrivelse

Løsningen er skreddersydd til sponsoratet. En setting hvor folk er opptatt av mat og underholdning. Denne aktiviteten skulle styrke MENY's satsing på taco og fange oppmerksomheten til en målgruppe som kanskje ikke nødvendigvis er så opptatt av tradisjonell dagligvarereklame. MENY ønsket å nå ihuga taco-fans og å få de til å leke seg gjennom kunnskap og inspirasjon om en bedre taco.

GoodMorning har gjort en super jobb med å skape en god spill-opplevelse som utnytter den plattformen man spiller på.

Å lage et spill er ikke nytt, men å lage et spill som gjør at folk ønsker å lage en bedre taco er vel noe utenom det vanlige.

Effekt

Tacokampanjen til MENY har vært svært vellykket. De har både tatt markedsandeler og økt salget på taco-relaterte produkter med opp til 50%. Bl.a har de aldri noensinne solgt så mye avocado, lime og koriander.

Andre involverte

Anders Arnoldsen Holm - Tekstforfatter
Kjetill Nybø - Art Director
Haakon Dahl - Konsulent
Therese Røkke - Prosjektleder
Caroline Werring - Produsent
Adam Grüner - Motion graphics

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012