Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Widerøe "Lite og stort"

Mål

Mange tror at Widerøe kun flyr til et titalls steder, og mest i Nord-Norge. Sannheten er en helt annen. Ikke noe annet flyselskap flyr til like mange destinasjoner i Norge som Widerøe, 44 totalt.

Målet var å øke kjennskapen til dette.

Video

Beskrivelse

Vi ville invitere folk til å oppleve Widerøes 44 destinasjoner, fremfor å kommunisere dette på tradisjonelt vis. Derfor lanserte vi et interaktivt musikkvideoprosjekt til en spesialskrevet låt. Her kunne folk fra hele landet dele egne videoer og bilder - og dermed bidra til musikkvideoprosjektet.

Folk kunne bidra fra mobil, tablet og desktop. Alle som deltok fikk sin unike musikkvideo tilbake, der deres bidrag var inkludert. Denne kunne de enkelt dele i sosiale medier.

Målet var å få bra innhold fra alle de 44 destinasjonene, siden Widerøe hadde booket visningstid til hele musikkvideoen på TV 2 i slutten av august.

På kampanjesiden helenorge.wideroe.no gjorde sangen en reise til hver av Widerøes 44 destinasjoner, i tillegg til å vise sanntidsinformasjon om vær og vind, samt neste Widerøe avgang til og fra hvert sted.

Sangen fortjener et eget avsnitt i beskrivelsen: Musikkprodusenten Ohlogy ledet oss til Ingeborg, Emilie og Julia. Samarbeidet med dem resulterte i låten «Lite og Stort», som ble innspilt og utgitt som bandets første singel, under navnet No.4.

Se og hør sluttresultatet (hele låten og hele den endelige versjonen av musikkvideoen) her:

http://m.youtube.com/watch?v=Tcqxd1SmZgg

NB! Etter kampanjen ble avsluttet opplevde produksjonsselskapet Good Morning tekniske utfordringer, derfor vil det ikke være mulig å oppleve funksjonaliteten tii siden.

Effekt

Kampanjen ble i hovedsak promotert i egne medier, med noe støtte fra bannerannonser, sosiale medier og radio. Totalt fikk vi over 120.000 unike brukere på siden, og over 1.100 bilder og videoer fra folk over hele landet.

Lokalpressen på mange av destinasjonene dekket prosjektet redaksjonelt, samtidig som låta lå A-listet på NRK P1, Norges klart største radiokanal, gjennom store deler av kampanjeperioden.

Kunnskapsmålene er enda ikke tracket, men vil bli klare ila høsten.

Andre involverte

Stein Simonsen
Torstein Greni
Torstein Drogseth
Merete Hildonen

Ohlogy
Bandet No.4

Good Morning

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012