Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Flemming sine Høner

Mål

Styrke merkevaren og øke oppmerksomhet rundt Flemming Egg.

Beskrivelse

Da vi fikk utfordringen å lage en brandingkampanje for Flemming Egg falt løsningen på en morsom hønereality på Facebook. Som en forlengelse av kampanjen utarbeidet vi også små brosjyrer til å henge i egghyllene i butikkene.

Flemming Egg er en lokal leverandør som leverer kortreiste kvalitetsegg. I konkurranse med andre større aktører var det viktig for oss å skille oss ut fra disse. Facebooksiden “Flemming sine høner” er et morsomt og bonderomantisk univers der vi følger hønenes liv gjennom morsomme dialoger dem imellom.

Vi ønsket å engasjere og oppmuntre publikum til å like og dele innleggene uten bruk av konkurranser og premier.

Effekt

Kampanjen ble sett av over 100.000 på Facebook i løpet av de første 6 ukene, og innleggene får bra respons hos publikum. Hvert innlegg får i gjennomsnitt 212 engasjementshandlinger (fordelt på likerklikk, kommentarer og delinger).

Andre involverte

Prosjektleder: Øyvind Thalmann
Idé og konsept: Thomas Thon, Øyvind Thalmann
Design: Lise Bettum
Tekst: Øyvind Thalmann, Thomas Thon
Foto: Maciej Krawczyk
Kontaktperson hos kunde: Flemming Larsen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012