Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image

Døgnet

Mål

DNB ønsket å øke oppmerksomheten rundt sin døgnåpne kundeservice.
Og vise seg som en folkelig og hjelpsom bank.

Video

Beskrivelse

For å markedsføre sin døgnåpne kundeservice, kjøpte DNB alle reklamepausene i et helt døgn på TV 2. Datoen var fredag 19. september og i løpet av ett døgn skulle det sendes over tusen filmer der nordmenn delte tips og råd.

Frem mot dagen alle filmene skulle sendes, inviterte DNB Norges befolkning til å dele sine beste råd om alt fra A til Å. Gjennom sosiale medier og reklamefilmer ble folk sendt til døgnet.no, der man kunne laste opp en video med rådet man ville dele. På nettsiden kunne man også søke seg fram til andre gode råd og få inspirasjon av andre. Siden rådene først og fremst ble filmet med mobilen, og dermed også lastet opp der, var det spesielt viktig med en responsiv nettside.

døgnet.no er ikke i samme form nå som da vi rekrutterte råd. Vi la om siden dagen etter at Døgnet gikk på lufta - fra å være en rekrutteringsside og til å bli en site som viste fram nordmenns beste råd.

Effekt

3700 innsendte råd (vi trengte kun 1000 råd for å fylle alle reklamepausene i ett døgn)
67.000 unike brukere
Gjennomsnitt tid på siden: 2min 18sek
Over 200.000 engasjerte seg i sosiale medier
Se alle filmene som gikk på tv her: http://judgehere.dognet.no/

Andre involverte

Kreativt team: Lars Joachim Grimstad, Egil Pay, Jonas Grønnern, Lars-Kristian Harveg, Camilla Bjørnhaug, Preben Moan
Webprodusent: Lisa Canneaux
Designer: Martin Klausen
Utvikler: Thomas Sømoen
Utvikler: Anders Stalheim Øfsdahl
Utvikler: Marius Nettum
Kreatør: Markus Lind
Konsulent: Arne Eggen
Prosjektleder: Diana Jandl
Prosjektleder: Camilla von Borcke
Regissør: Andrea Eckerbom
Produsent: Rebecca Padoin Schrøder, Beate Tangre
Team hos DNB: Janne Espevalen, Pia Svärd, Mette Olsen, Marko Milekvist, Nina Hareide Larsen, Geir Håvardstun, Vidar Korsberg og Marit Giske.

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012