Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

Er du raskere enn Egon?

Mål

Gjensidige er det eneste forsikringsselskapet som deler overskuddet med kundene sine. I reklameblokka på TV ble denne historien fortalt ved at Olsenbanden forsøkte å robbe Gjensidige, uten videre hell. Filmen skapte stort engasjement og oppmerksomhet rundt kundeutbytte.

Målet med denne aktivteten var å videre styrke oppmerksomheten rundt kundeutbytte på nett, skaffe leads i form av epostadresser og generere trafikk til gjensidige.no

Video

Beskrivelse

Løsningen ble et spill for alle plattformer, som lar brukeren måle skapsprengerkrefter med selveste Egon Olsen. Vi laget vår egen Franz Jäger og fylte den med litt av overskuddet til Gjensidige. Men å åpne den var ikke lett. For å finne den tresifrede koden, måtte du dreie hjulet frem og tilbake og lytte etter tre distinkte klikk, mens Egon, Benny og Kjell forstyrret deg. I tillegg, måtte du slå dagens tid satt av Egon for å være med i trekningen av dagens utbytte. Uansett om du klarte det eller ikke, ble du eksponert for det samme budskapet: Det finnes en enklere måte å få en del av Gjensidiges overskudd, nemlig å flytte forsikringene dine til oss.

Effekt

Konkurransen var live i 14 dager, og oppnådde følgende resultater:
150 662 unike besøkende
1 875 timer brukt på siden
32 592 epost-leads
Konkurransen var også en viktig bidragsyter til at kampanjen, så langt, har generert mer enn 890 000 besøk til gjensidige.no. En økning på 197% sammenlignet med fjorårets kundeutbytte-kampanje. Dette utgjør også en 10% totaløkning i trafikk på gjensidige.no i 2014 sammenlignet med 2013.

Trafikken til spillet ble drevet gjennom en 15-sekunder på VG-TV, Gjensidiges egen Facebook-side, sponsored stories og bannere.

Andre involverte

Kreatører: Sindre Veseth Foss, Ulrik Solum Waagsether, Kristian Haukland, Ola Nielsen, Trond Vestengen og Dagmar Kollstrøm

Rådgivere: Fred Hauge og Odd Rune Farsund

Prosjektledere: Anita Dahling Almvik og Hanne Kopstad

Designere: Mads Frantzen og Tom Rainer Thuv

3D-animasjon: Finn Christian Stoveland

Utviklere: John Terje Sirevåg og Peter Sergeev

Community Manager: Linn Belck-Olsen

Ferdiggjører: Knut-Ole Mathisen

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012