Fristen for innsending er utgått.

Slideshow image
Slideshow image
Slideshow image

HELE LIVET I E-BOKS

Mål

Danske e-Boks konkurrerer med Digipost om å få nordmenn til å bruke digital postboks. e-Boks er utfordreren i det norske markedet, men godt etablert i Danmark. Det store spørsmålet er om vi egentlig aksepterer behovet for en digital postboks eller tenker vi at vi er godt nok rustet som vi er med alle våre andre digitale lagringsmuligheter?

Kommunikasjonen for e-Boks skal gi forbrukerne kunnskap om produktet og skape nysgjerrighet om hva og hvorfor. Det overordnede målet er, selvfølgelig, å få flere til å velge e-Boks. Primært skulle vi bygge kjennskap, sekundært kunnskap og nye kunder anså vi som en bonus.

Med begrensede budsjetter ønsket vi både å forklare og å engasjere flere til å akseptere at du med en e-Boks faktisk får hele livet i boks: Du får orden, struktur og du trener ikke å bekymre deg for hvor viktige ting er.

Beskrivelse

Vi laget korte, smarte filmer som på en enkel og morsom måte forteller tilskueren at e-Boks er like enkelt å bruke som å klikke bort reklamen. Vi skreddersydde en kampanje på visningskanalenes premisser og gjennom dette vise e-Boks’ fordeler. Vi utviklet en hel-digital filmkampanje. VGTV var hovedarena for visning. Her lekte vi med krysset som du trykker på hvis du vil fjerne en videoannonse. Vi laget også en egen film for Facebook der vi tok utgangspunkt i at du med en digital postboks kan hente ut det samme dokumentet mange ganger – du har backup.

Vi ønsket at kommunikasjonsløsningen skulle gjenspeile produktets teknologiske fordeler.

Hensikten var å lede mange inn på eboks.no, en nettside utviklet av e-Boks i Danmark, som informerer om produktet og gir deg muligheten til å opprette din egen e-Boks.

Det var også viktig for oss at kommunikasjonen hadde en tydelig personlighet og ikke ble for polert. Vi ville at det skulle være litt skjevt og rart.

Effekt

Kampanjen har oppnådd svært gode resultater. Vi hadde i løpet av noen korte uker
4,4 millioner visninger og en CTR på 7,8 % som genererte fantastiske 346.000 unike besøkende på e-boks.no. VG oppgir at de aldri har sett en slik CTR på VGTV. En hyggelig bonus for e-Boks er at de aldri har fått så mange nye kunder på så kort tid.

Andre involverte

Hanne Martinsen, Victoria Marie Evensen, Vibeke Hauge, Anne Gro Carlsson, Kent André Nøkleby, Christian Westerberg Thorsen, Ronny Boysen, Fus!, MindShare

INMA (IAB-Norge) © 2006 - 2012